Mobieltje verbant polshorloge uit het straatbeeld

De verkoop van mobiele telefoons zorgt voor veel omzet en fabrikanten als Nokia en Motorola zien hun inkomsten elk jaar weer stijgen. Toch is niet iedereen blij met de populariteit van mobiele telefoons, horlogemakers in het bijzonder.

Tijdens een internationaal congres voor horlogemakers bleek dat steeds minder jongeren een horloge kopen, men kan de tijd immers van zijn mobiele telefoon aflezen. Horlogefabrikanten zien de mobiele telefoon als de grootste concurrent van het horloge.

Vooral de betaalbare horloges verliezen terrein aan de mobieltjes. Dure design horloges blijven overigens erg in trek, men draagt deze sieraden als statussymbool.

In februari hadden horlogemakers een Franse mobiele operator voor het gerecht gedaagd wegens een reclame. Op de reclameposter was een ouder horloge in een prullenbak afgebeeld, de mobiele telefoon zou een beter alternatief zijn. De operator was zich van geen kwaad bewust, men wilde enkel een nieuwe abonnementsvorm aan de man brengen.

textually.org

Volgend en vorig nieuwsbericht