Pebble verkoopt 1 miljoen smartwatches
De CEO van Pebble, Eric Migicovsky, heeft bekendgemaakt dat Pebble eind vorig jaar haar 1 miljoenste smartwatch heeft verkocht. Ook zei hij dat Pebble voor dit jaar weer nieuwe hardware en software in de planning heeft staan.
In maart 2014 had Pebble nog minder dan de helft van 1 miljoen smartwatches verkocht. Prijsverlagingen en de toevoeging van nieuwe functionaliteiten heeft de verkoop echter een nieuwe boost gegeven. Migicovsky zegt dat Pebble in 2015 "haar momentum zal doorpakken" met de introductie van nieuwe producten en een nieuw softwareplatform, "dat anders is dan op alle andere smartwatches tot op heden".
"We hebben een nieuw framewerk gevonden dat gebruikt wordt als een interactiemodel met de smartwatch", vervolgt Migicovsky. "Het lijkt niet op wat we nu gebruiken, en het lijkt niet op wat op je smartphone zit". Apps zullen blijven bestaan op de Pebble, maar zullen niet de belangrijkste focus van het platform zijn. Momenteel zijn er 6.000 apps en horlogeprofielen beschikbaar voor de Pebble-smartwatches en Pebble zegt dat er wereldwijd 25.000 developers apps voor haar smartwatches ontwikkelen.
Bijzonder aan de smartwatches van Pebble is het ePaper, dat ook in fel zonlicht en tot vijf meter onder water is af te lezen. In Nederland zijn de Pebble en de Pebble Steel beschikbaar.