HTC start Change-reclamecampagne met Robert Downey Jr.

HTC heeft de aftrap gegeven voor de "Here's To Change"-reclamecampagne, waarvoor het 1 miljard dollar uittrekt en die tussen de 2 en 3 jaar gaat lopen. Gezicht van de campagne in acteur Robert Downey Jr.

Robert Downey Jr., die in juni door HTC werd gestrikt, zal HTC alleen promoten als zichzelf en niet als de karakters die hij in de films speelt. Je zal dus niet Iron Man of Sherlock Holmes de HTC One zien aanprijzen. Downey Jr. krijgt naar verluidt "de eindzeggenschap over alle creatieve elementen" (wat dat ook precies mag betekenen) en hij zal in HTC-reclame op televisie, in bladen en op billboards te zien zijn. In de reclame heeft Downey Jr. het er met andere acteurs over wat 'HTC' zou kunnen betekenen en zij komen tot opmerkelijke ideeën als 'Hold This Cat'. HTC (wat staat voor High Tech Computer) zegt dat deze discussie goed is 'om interesse bij consumenten te creëren en om HTC als gespreksonderwerp te initiëren'.

HTC nam in maart dit jaar afscheid van haar reclameslogan 'quietly brillant'. Het Taiwanese bedrijf zei toen niet meer 'stilletjes', maar luidkeels en duidelijker gaan adverteren voor haar innovatieve producten. 'Quietly brilliant' was sinds 2009 HTC's belangrijkste reclamelijn. Daarvoor, tussen 2006 en 2009, gebruikten de Taiwanezen de slogans 'smart mobility' en simpelweg 'innovation'. Ook was er nog de enigszins onbegrijpelijke 'HTC You'-campagne.

HTC One

Engadget

Gerelateerd nieuws

Volgend en vorig nieuwsbericht