MTV Mobile exclusief verder met T-Mobile
Viacom International Media Networks (VIMN) en T-Mobile Nederland hebben bekendgemaakt dat MTV Mobile vanaf 18 februari 2013 een exclusieve samenwerking aan gaat met T-Mobile.
MTV Mobile werkte eerder drie jaar lang samen met Hi. 15 februari 2013 loopt de driejarige partnerovereenkomst tussen MTV en Hi af. Hi meldt dat "in de afgelopen drie jaar de MTV Mobile doelgroep jonger is geworden waardoor deze doelgroep inmiddels overlapt met de doelgroep van Hi; de jongeren. (...) Hi en MTV Mobile zijn hierdoor ten opzichte van elkaar minder onderscheidend dan 3 jaar geleden en bestrijken nu in feite dezelfde jongerendoelgroep." Hi stopt daarom met MTV Mobile; T-Mobile zet MTV Mobile voort.
T-Mobile noemt MTV Mobile "een aanvulling op de huidige portfolio van T-Mobile", "dat met een combinatie van MTV shows, exclusieve experiences en entertainmentnieuws een onderscheidende positie binnen de telecommarkt heeft". T-Mobile heeft vanaf 18 februari 2013 als enige operator in Nederland de licentie om MTV Mobile aan te bieden.
Marco Kind, Marketing Directeur bij T-Mobile Nederland: "T-Mobile is blij met en trots op de samenwerking met VIMN. MTV is en blijft het entertainmentmerk onder jongeren en T-Mobile is marktleider op het gebied van mobiel internet. Gezamenlijk hebben we alle kennis, ervaring én content in huis om de jongerendoelgroep zo nog beter te bedienen."
Michel Dupont, Senior Vice President MBL MTV North & International: "Jongeren maken op hun smartphone veel gebruik van de MTV shows en nieuws via de 'MTV Under the Thumb' app. De meerwaarde zit met name in het 'on demand' bekijken van de meest actuele shows en bovendien hebben zowel de MTV Mobile gebruikers als de app-gebruikers als eerste toegang tot de nieuwste shows. Zowel in Nederland als internationaal is dit een groot succes. Alleen de iPhone en Android app hebben op dit moment al meer dan 240.000 downloads. De gemiddelde show wordt per gebruiker drie keer bekeken. Na een eerste samenwerking in Polen met T-Mobile, is dit tevens een stap naar een breder partnership met T-Mobile waarbij we specifieke diensten aanbieden aan onze doelgroep."
portablegear.nl