Sony Ericsson zet passanten in spotlight

Van 26 november tot en met 2 december maakt Sony Ericsson het voor voorbijgangers mogelijk een foto te maken van zichzelf die vervolgens levensgroot te zien is op het scherm boven de Escape aan het Rembrandtplein in Amsterdam.

Tegenover het enorm grote scherm wordt een interactieve webcam in een Abri ingebouwd. Door middel van een "touch through glass" button wordt de webcam geactiveerd en kunnen voorbijgangers in deze Abri een foto maken van zichzelf, die vervolgens dankzij een razendsnelle internetverbinding van T-mobile te zien is op het immens grote LED scherm boven de Escape. De foto's zijn ook terug te vinden op www.c905.nl/fototeam.

Een dergelijke actie heeft nog niet eerder plaatsgevonden en Sony Ericsson heeft dan ook een primeur op het gebied van outdoor advertising. Diverse partijen zijn betrokken bij dit unieke project. JCDecaux tovert de Abri om tot fotostudio en heeft de samenwerking met T-Mobile en DTA geïnitieerd. T-mobile verzorgt het dataverkeer en zorgt ervoor dat de foto's die gemaakt worden in de Abri veilig naar een server verstuurd kunnen worden.

Dit buitenreclame project is onderdeel van de introductie campagne van de Sony Ericsson C905. De C905 Cybershot beschikt over een 8.1 megapixel camera waarmee je niet alleen haarscherpe foto's kunt maken, maar deze ook kan uitprinten op groot formaat met behoud van de kwaliteit. Daarnaast is het toestel voorzien van Xenon flitser, gezichtsherkenning en Smart Contrast voor een goede licht- en kleurbalans.

www.c905.nl/fototeam

Gerelateerd producten

Volgend en vorig nieuwsbericht