Kwijlende honden helpen SonyEricsson

Telefoonfabrikant SonyEricsson gaat honderden kwijlende honden inzetten om haar nieuwe T300 toestel te promoten.

De komende 6 weken zullen de honden te zien zijn in een groot aantal Europese metropolen. De honden worden in groepen uitgelaten en dragen speciale jasjes. Op deze jasjes is de T300 te zien. De hondenuitlaters hebben ook speciale T300 kleding aan.

De straatactiviteiten zijn onderdeel van een enorme crossmedia campagne door heel Europa. Het thema van de campagne is 'kwijlen van genot'. In de TV- en printcommercials staan telkens kwijlende personen centraal.

De campagne is ontworpen door StrawberryFrog, een Nederlands reclamebureau dat gespecialiseerd is in guerilla marketing. Op Planet Internet is te lezen dat de honden niet in Amsterdam komen, ondanks de Nederlandse achtergrond van de bedenkers.

Of de grote mediacampagne het kwakkelende SonyEricsson van de ondergang kan redden is nog maar de vraag. Onlangs werd bekend dat het marktaandeel van SonyEricsson weer was gedaald. Het samenwerkingsverband tussen Sony en Ericsson wordt al vanaf het begin af aan gekweld door ruzies en problemen.

Adage.com

Volgend en vorig nieuwsbericht