Mobiele bellers snel afgeleid

Deze week maakte Vodafone Nederland de resultaten bekend van een onderzoek naar 'bellen met aandacht', uitgevoerd door Motivaction. Uit het onderzoek blijkt dat mobiele bellers snel zijn afgeleid tijdens het bellen.

Het doel was te onderzoeken of het beeld klopt dat mobiel bellende mensen andere dingen doen tijdens het telefoneren, waardoor ze hun aandacht niet bij het telefoongesprek houden.

Aan het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Vodafone, deden 517 mensen mee. Een niet verrassende conclusie was dat 93 procent het liefst belde met zijn dierbaren. Mensen bleken echter inderdaad snel afgeleid tijdens het mobiele bellen. Ze doen andere dingen (zoals fietsen, winkelen, eten en TV kijken), luisteren niet goed of hebben het gevoel dat de persoon aan de andere kant van de lijn andere dingen doet. Toch denkt 45 procent eraan om speciaal 'ervoor te gaan' zitten om de volledige aandacht bij het gesprek te houden.

Naar aanleiding van het onderzoek introduceert Vodafone "Vodafone Onder Ons" dat mensen in staat stelt de tijd te nemen en aandacht te geven aan hun dierbaren aan de telefoon. Voor EUR 10 per maand kan een persoon met 3 anderen een groep vormen. Alle groepsleden kunnen elkaar gratis bellen, zolang ze willen.

Het vaste bedrag van EUR 10 per maand (betaald door de beheerder van de groep) maakt het makkelijker voor klanten om te gaan zitten en de tijd te nemen voor een gesprek met een dierbare. Vodafone's campagne voor 'Vodafone Onder Ons' wordt daarom gevisualiseerd door een bank en kussens. Het product is beschikbaar vanaf maandag 25 februari 2008. Om 'Vodafone Onder Ons' aan te zetten, ga je (vanaf 25 februari) naar Vodafone.nl/onderons.

portablegear.nl

Gerelateerd nieuws

Volgend en vorig nieuwsbericht