Reclamebureau zet Bluetooth-borden in bij werving

Het Delftse reclamebureau Wubbe en Viacom Outdoor gaan samenwerken aan een interactieve wervingsactie met behulp van het fenomeen Bluetooth. Alle treinreizigers die station Delft aandoen, zullen iets merken van de actie. Een reclamebord zendt namelijk berichtjes aan passerende passagiers via Bluetooth. De campagne is in week 47 en 48 te zien op en rondom station Delft.

Het kantoor van Wubbe bevindt zich in de buurt van het spoor. Via interactieve reclameborden hoopt het bureau een nieuwe art director te vinden. Om extra aandacht van de treinreizigers te trekken zijn de Delftse stationsabri’s voorzien van de tekst: Zet nu je Bluetooth aan.

Viacom Outdoor heeft in samenwerking met mobile marketing-specialist Service2Media meerdere middellange-afstand Bluetooth-antennes geplaatst in de abri’s. Daardoor kan geheel kosteloos een bericht worden gestuurd naar alle mobiele telefoons die zich binnen een straal van 25 meter bevinden. Deze telefoons krijgen automatisch het berichtje: Reis je richting Amsterdam? Kijk dan over 900 meter naar het glazen pand aan je rechterhand. Het pand van Wubbe dus. Hierop is een groot doek bevestigd met een verwijzing naar de wervingspagina van Wubbe.

Kees Stolze, directeur strategie van Wubbe verwacht dat er veel reacties op de vacature zullen komen. Stan Thijssen, Manager Product Development & Digital Media bij Viacom Outdoor, merkt dat er steeds meer vraag is naar deze interactieve manier van communiceren. Naast tekstberichten is het ook mogelijk om fotobestanden of MP3-bestanden te versturen.

Volgend en vorig nieuwsbericht