SanDisk probeert iPod zwart te maken
Apple heeft met zijn iPod een ware monopoliepositie op de markt van draagbare muziekspelers. De consument heeft hier niets op tegen. Integendeel, elk jaar worden er meer iPod's dan in het vorige jaar verkocht. Fabrikant SanDisk is de leidende positie van Apple echter zat en roept op tot een iPod-boycot. SanDisk is zelf ook producent van muziekspelers.
In een ludiek bedoelde reclamecampagne roept SanDisk op om de iPod gedag te zeggen en een SanDisk Sansa e200 muziekspeler te kopen.
De reclamecampagne heeft de slogan iDon't meegekregen. Ook spreekt SanDisk van een waar dictoraal bewind van de iPod, het zogenaamde iTatorship. Op de website van iDon’t geeft SanDisk allerlei tips om de iPod te omzeilen en linkt men naar andere anti-iPod websites.
Apple ligt de laatste tijd steeds meer onder vuur van zijn concurrenten. Zo probeert Creative via verschillende rechtszaken geld van Apple te krijgen, wegens patentschendingen. De concurrentie wordt alsmaar harder, terwijl de positie van Apple steeds sterker lijkt te worden.