Telfort boekt succes met ladies-only shop
Telefoons speciaal voor vrouwen zijn hot. Telfort heeft dan ook speciaal voor deze doelgroep een online ladyshop geopend. In april was het aantal nieuwe klanten via de ladyshop zelfs 10% van het totaal aantal online aansluitingen. Telfort gaat in de toekomst meerdere acties specifiek richten op de modebewuste vrouw.
Sinds de introductie van de eerste ladyphone bellen steeds meer vrouwen met dit type mobieltje. De fleurige kleuren en mooie vormen van deze mobieltjes, met of zonder telefoonsieraad, vallen goed in de smaak bij de Nederlandse vrouw.
Uit eigen onderzoek van Telfort blijkt dat de meeste vrouwen een mobieltje kiezen op basis van kleur en formaat. Vaak geven zij de voorkeur aan een klein fleurig mobieltje omdat deze eenvoudig is mee te nemen in bijvoorbeeld een handtas of broekzak. De meest verkochte mobieltjes via de Telfort ladyshop zijn dan ook roze en klein van formaat.
“Als enige operator in Nederland hebben wij een eigen ladyshop en spelen wij online in op de behoefte van de Nederlandse vrouw. Niet alleen met een modieus mobieltje, maar ook met specifieke zaken die vrouwen aanspreken zoals een extra tegoedbon voor Hennes & Mauritz, modern Wedgewood servies of een beauty arrangement”, aldus Boudewijn van Ewijk, manager Online & Winkels van Telfort.
Mobieltjes zijn in de loop der jaren gegroeid van een eenvoudig gebruiksvoorwerp naar een mode accessoire. Beroemde designers als Otazu en Dolce & Gabbana richten zich ook op mobieltjes. In cafés en restaurants zie je ze steeds vaker op tafel liggen. Het mobieltje is een verlengstuk van je persoonlijkheid geworden. De Nederlandse vrouw wil ook met haar mobieltje haar modebewuste karakter uitstralen.