Bellers bellen zich arm aan eigen voicemail

Nederlanders beseffen niet, dat zij maandelijks geld kwijtraken aan het bellen naar hun eigen voicemail. Deze conclusie trekt Telfort uit onderzoek onder haar eigen klanten en steekproefsgewijs straatonderzoek. Telfort is de enige telecomaanbieder die het bellen naar eigen voicemail binnen Nederland niet doorberekent aan de klant.

“Al sinds 2003 is bij Telfort het bellen naar je eigen voicemail gratis. Dat vinden wij logisch, want het zijn je eigen berichten. Als je de post van de mat haalt, kost dat ook niets extra’s, dus waarom wel bij het ophalen van je mobiele telefoonberichten? We wilden daarom weten of onze klanten dat ook als een voordeel ervaren. Vandaar dat we dit hebben onderzocht en tot deze conclusies konden komen,” aldus Stephanie Harmsen, Algemeen Directeur van Telfort.

“Wij vinden dat, ook al is je beltegoed op, je wel je eigen berichten moet kunnen blijven afluisteren. Of je een bericht nu één keer beluistert of honderd keer, het maakt niet uit. Ook met de optie ‘terugbellen uit je voicemail’ is er direct voordeel voor onze klant. Op het moment dat je daarvan gebruik maakt, gebruik je twee telefoonlijnen. Eén naar je voicemail en de ander naar degene die je terugbelt. Telfort klanten betalen dan alleen die uitgaande lijn. Bij andere telecomaanbieders betaal je hiervoor dubbel. Veel mensen beseffen dat niet.”

Per maand bellen Telfort klanten vier miljoen keer hun voicemail met een gemiddelde gespreksduur van één minuut. “Iedereen weet wel voor zichzelf hoe vaak hij of zij de berichten checkt. Zet dat af tegen de gemiddelde kosten per minuut maal het totaal aantal bellers in Nederland. En dan besef je dat dat veel geld is,” zegt Stephanie Harmsen. “Telfort blijft voicemail gratis aanbieden, want wij vinden dit een voordeel voor onze klant.”

Vrijdag start dan ook de nieuwe reclame-campagne. Deze campagne weerspiegelt de mentaliteit van Telfort en heeft als rode draad de slogan ‘Telfort doet niet moeilijk’. De eerste commercials gaan over gratis voicemail, waarbij gewone mensen centraal staan. Hun reacties zijn gefilmd als zij wakker worden geschud en beseffen hoeveel geld ze maandelijks kwijt zijn aan het bellen van hun eigen voicemail.

Volgend en vorig nieuwsbericht