BASE met opwaardeerservice via SMS

BASE, de derde mobiele telefoonoperator van België, lanceert een nieuwe dienst waardoor prepaid-klanten om het even waar en wanneer - ook in het buitenland - hun beltegoed kunnen opladen via sms.

De procedure werkt als volgt: eerst registreert de prepaid-klant zich via de website van BASE, Ay Yildiz of TMF. Vervolgens wordt een betalingsopdracht aangemaakt via de bank- of kredietkaart van de gebruiker. Zodra de domiciliëring door de bank of kredietkaartuitgever aanvaard wordt, ontvangt de klant een bevestigingsmail en een persoonlijke geheime pincode via het bankuittreksel of e-mail. Herladen kan vanaf dan overal 24/7 via de mobiele telefoon - dus zonder bankkaart - en bij om het even welke bank. Registratie is gratis en ook voor herlaadbeurten worden geen bijkomende kosten aangerekend.

Aan elke bankrekening kan men tot vijf verschillende prepaid-nummers koppelen. Elke prepaid-kaart krijgt dan zijn eigen geheime code om te herladen. Bovendien is het perfect mogelijk om via een ander toestel een sms te versturen om een prepaidnummer te herladen. De gebruiker hoeft enkel naast het bedrag en zijn pincode ook het gsm-nummer door te sturen dat verbonden is met de geheime code. Zo kunnen bijvoorbeeld budgetbewuste ouders het beltegoed van hun zoon of dochter op afstand herladen.

Bart Vandesompele, woordvoerder van BASE: "Eind 2004 had tachtig procent van onze 1.647.000 klanten een prepaid-nummer. Voor ons is het cruciaal om onze klanten de vrijheid te bieden om te bellen en herladen waar en wanneer ze dat zelf willen, en in alle veiligheid. Of ze nu in de buurt zijn van een BASE-shop, bankautomaat, internetverbinding of mobiele telefoon, herladen kan al vanaf 7 euro."

portablegear.nl

Volgend en vorig nieuwsbericht