Nederlanders geven dertig miljoen uit aan ringtones

Nederlanders geven gezamenlijk tussen de twintig en dertig miljoen euro per jaar uit aan ringtones. Steeds meer partijen willen een graantje meepikken op deze groeimarkt. Zo biedt KPN Video Tones en verkoopt Napster ook ringtones.

In Nederland zijn Tutch, Denda, Mobilion en Jamba de grootste leveranciers van ringtones. Maar er dienen nieuwe partijen aan. Zo gaat de MP3 betaaldienst Napster ook ringtones aanbieden.

Maar de markt van ringtones is volop in ontwikkeling. Naast polyfone ringtones, realtones en musictones, kan men nu ook kiezen uit Video Tones. KPN biedt deze nieuwste ringtones sinds kort aan, het zijn ringtones die vergezeld gaan van een kort videofilmpje. In andere delen van de wereld is de Video Tone al razend populair en gaan genereren de moderne ringtones een miljardenomzet.

Nederlanders zijn gek op ringtones en hebben er ook flink wat geld voor over. Experts verwachten dat de markt van ringtones en videotones nog flink zal groeien in de toekomst.

Emerce

Volgend en vorig nieuwsbericht