Britse reclameautoriteit beschuldigt O2 van spam
De Britse mobiele operator O2 is op de vingers getikt door de Britse reclameautoriteit. O2 zendt namelijk reclame naar zijn abonnees, zonder dat deze de ongewenste SMS'jes stop kunnen zetten. O2 meent dat er niets aan de hand is.
O2 klanten hebben namelijk ingestemd met het ontvangen van commerciële SMS'jes, toen zij hun contract ondertekenden, aldus O2. In de O2 contracten zit namelijk een clausule, waarin staat dat consumenten informatie kunnen ontvangen van O2. Volgens O2 maakt het dan niet uit op welke wijze deze informatie verzonden wordt, verspreiding via SMS is een van de mogelijke distributiekanalen.
De Britse reclameautoriteit meent echter dat O2 in strijd met de regels handelt, omdat de Reclamewet waarop O2 zich baseert, stamt uit de tijd dat SMS nog niet bestond.
Voorlopig komen O2 en de Britse Reclameautoriteit er niet uit en zal dit verhaal zeker een staartje krijgen.