Coca cola met bellende blikjes

Sweepstakes en ludieke acties zijn niks nieuws. Zeker in Amerika niet. Coca cola weet iedereen toch weer te verrassen door bellende blikjes in te zetten om de gunst van de klant te winnen.

In de periode van 17 mei tot 12 juli zal de Amerikaanse frisdrankengigant 100 bellende blikjes verstoppen in de schappen. Voor diegenen die onbekend zijn met de term 'bellende blikjes', dat zijn blikjes die uitgerust met GSM en GPS technologie.

De klant die zo'n blikje perongeluk aanschaft zal het eerst als dusdanig moeten herkennen. Het afwijkende design en de grote knoppen op het blikje zouden in elk geval een belletje moeten laten rinkelen. Letterlijk. Want zodra de gelukkige op een van de knoppen drukt zoekt het blikje automatisch contact met coca cola.

Met behulp van de ingebouwde GPS is de exacte locatie van de prijswinnaar bekend. Vervolgens wordt zijn of haar prijs bezorgd. Of de prijzen ook daadwerkelijk in een helicopter worden afgeleverd, zoals in de reclame, is niet bekend.

Infosync

Volgend en vorig nieuwsbericht