RTL en Vodafone stoppen met Sizz

RTL en Vodafone beëindigen de huidige samenwerking rondom Sizz. Vodafone neemt het aandeel van RTL in de Sizz-abonnementenbase over en sluit vanaf 1 juni geen nieuwe klanten meer aan. Voor bestaande klanten verandert er niets.

Vodafone en RTL introduceerden begin 2013 met veel tamtam Sizz, "een nieuwe mobiele provider met mobiele abonnementen en sim-only's speciaal voor vrouwen". Abonnees kregen via de mobiele Sizz applicatie (app) toegang tot een selectie van RTL-programma's, zoals RTL Boulevard en Goede Tijden, Slechte Tijden. Sizz kreeg vooral veel kritiek te verduren vanwege de hoge tarieven.

Bart Hofker, Directeur Consumentenmarkt, Vodafone Nederland: "Met Sizz wilden we een specifieke doelgroep meer vertrouwd maken met smartphones door het aanbieden van 'how to' filmpjes en exclusieve RTL-programma's. En dit is gelukt. In de afgelopen drie jaar is er veel veranderd. Bijna driekwart van de Nederlanders, van jong tot oud, man of vrouw, heeft inmiddels een smartphone."

Nicolas Eglau, directeur RTL Ventures: "Het partnership met Vodafone paste in ons streven om nieuwe activiteiten te ontplooien in relevante consumentenmarkten. Mobiele telefonie was zo’n markt. Ons doel was om de mobiele omgeving te verrijken met 'video vanuit de broekzak'. Daarin zijn we geslaagd. Sizz is baanbrekend geweest in een markt die zich razendsnel heeft ontwikkeld." Eglau vervolgt: "We hebben altijd heel prettig samengewerkt met Vodafone en samen veel nieuwe inzichten opgedaan. Maar bij elke venture houden we de optie open om, als het moment zich aandient, de activiteit te verkopen. Voor Sizz lijkt het juiste moment voor een exit nu aangebroken."

Hofker sluit af: "We zullen Sizz klanten voor het einde van hun contract benaderen met een nieuw aanbod. Ze kunnen hun abonnement bij Sizz niet verlengen. Tot die tijd kunnen ze uiteraard wel via de gebruikelijke Sizz-platforms de RTL-content blijven bekijken."

Vodafone

Gerelateerd nieuws

Volgend en vorig nieuwsbericht