Prepaidbellers sterven langzaam maar zeker uit

Het lijkt erop dat de populairiteit van prepaid-bellen op zijn retour is. Dat is althans de uitkomst van een onderzoek van het hoofdstedelijke researchbureau Motivaction.

Motivaction heeft in opdracht van Belcompany onderzoek gedaan naar het gedrag van prepaid-bellers. Volgens Motivaction geeft tweederde van de prepaid-bellers aan over te willen stappen op een abonnement bij aankoop van een nieuw toestel.

Op dit moment is ruim 50% van de toestellen voorzien van een prepaid-telefoonkaart. Prepaid heeft een enorme vlucht gemaakt in de tijd dat abonnementen relatief erg duur waren. De befaamde Postbank actie waarbij tienduizenden prepaid Siemens toestellen gratis werden weggegeven heeft alleen maar bijgedragen aan het succes van prepaid.

Tegenwoordig is een abonnement vaak toch goedkoper dan prepaid bellen. Dit wordt met name veroorzaakt door gunstige belbundels die ook nog eens lang te bewaren zijn. Alleen als er niet of zeer weinig mobiel gebeld wordt, loont prepaid zich nog.

Planet Multimedia

Volgend en vorig nieuwsbericht