Telfort stopt BKR-registratie
Na Vodafone heeft ook Telfort laten weten officieel te stoppen met de BKR-registratie; daarnaast verlaagt Telfort haar klantenservicetarief naar 10 cent per minuut.
Alle bij BKR (Bureau Krediet Registratie) verrichte achterstandregistraties van Telfort klanten zijn per 1 januari 2011 verwijderd. Telfort beëindigt haar deelnemerschap aan BKR "omdat zij het onbegrip van klanten voor de verstrekkende gevolgen van een achterstandmelding, op basis van een gering bedrag, goed kan voorstellen".
Marion de Heer, directeur Klantenservice bij Telfort, legt uit: "Een tevreden klant is goud waard. Wij luisteren goed naar onze klanten. Zij geven aan dat het klantenservicetarief en de gevolgen van een BKR-registratie een doorn in het oog is en hebben deze zaken daarom aangepast. Vanaf vandaag kost een gesprek met onze klantenservicemedewerkers 10 cent per minuut en worden betalingsachterstanden van onze klanten niet meer geregistreerd bij BKR."
Telfort was sinds medio 2009 in gesprek met BKR over aanpassingen in het reglement die tegemoet komen aan de bezwaren over de gevolgen van een betalingsachterstand. Dit heeft niet geleid tot de gewenste oplossing. Als mobiele telecom- en internetprovider is Telfort niet wettelijk verplicht zich aan te sluiten bij het BKR. Vodafone stopte eind 2009 eveneens met de BKR-registratie van wanbetalers.
Naast de beëindiging van de BKR-registratie liet Telfort weten haar klantenservicetarief te verlagen. Een gesprek met de Telfort klantenservice kost voortaan 10 cent per minuut, in plaats van 30 cent per minuut.
portablegear.nl