Sony Ericsson Twitter Cup WK 2010

Voor het de FIFA World Cup 2010 introduceert Sony Ericsson de Sony Ericsson Twitter Cup, waarmee je via Twitter Nederland of een ander team kan volgen en steunen.

Voor de Sony Ericsson Twitter Cup zullen de 32 teams die strijden in de 2010 FIFA World Cup in Zuid-Afrika ook online het gevecht aangaan. Er is echter één verschil: het zijn de fans die bepalen wie op 11 juli 2010 de virtuele beker omhoog mag houden. Fans kunnen zowel online als via hun mobiele telefoon deelnemen aan deze spannende competitie.

De start van het toernooi op 4 december 2009 valt samen met de groepsloting voor het officiële toernooi. Fans van Oranje kunnen hun team naar de volgende ronde helpen door via tweets (#TWCOranje, #TWCHolland, #TWCDe Leeuw) hun steun te geven. Het team dat in elke ronde de meeste tweets krijgt, wint en gaat door naar de volgende fase, onafhankelijk van hoe het echte team het er in Zuid-Afrika vanaf brengt.

"Sony Ericsson is vastbesloten voetbalfans de beste ervaring van de 2010 FIFA World Cup te bieden, met meer manieren om hun team te steunen, hun mening te geven en betrokken te zijn bij alle aspecten van dit prachtige spel," aldus Harold de Kort, Communicatiemanager bij Sony Ericsson Benelux. "Met de Sony Ericsson Twitter Cup is Sony Ericsson het middelpunt van het eerste WK dat de opkomst van sociaal netwerken actief meebeleeft. De Sony Ericsson Twitter Cup maakt deel uit van een reeks initiatieven die de ervaringen van voetbalfans verrijken en hen in staat stellen via mobiele telefoons te communiceren als nooit tevoren."

In het online stadion op de speciale 2010 FIFA World Cup 12th Man website van Sony Ericsson is elke fase van het toernooi op Twitter te volgen. Fans in Nederland kunnen alles bijhouden. Niet alleen kan je individuele Tweets over het Nederlandse team bekijken en posten, je ziet ook wat de luidruchtigste Tweeter in elke groep te zeggen heeft over alle wedstrijden op en buiten het virtuele strijdtoneel. Fans hoeven alleen maar naar de 12th Man-website te gaan, op de link naar Twitter te klikken en aan het tweeten te slaan om hun team naar de finale te helpen.

Tweets over het Nederlandse team worden in het virtuele stadion weergegeven met de kleuren van de nationale vlag. Hoe groter de Nederlandse vlag wordt, hoe populairder het team is en hoe meer kans het maakt om de Sony Ericsson Twitter Cup te winnen. Aan de hand van het wedstrijdschema kunnen fans de voortgang van hun team volgen en zien wie er in de afvalrondes zit. De resultaten zijn op die manier eenvoudig te vergelijken met die van de echte 2010 FIFA World Cup. Sony Ericsson, dat een officiele partner van het WK 2010 is, bewaakt alle activiteiten op de Twitter Cup – van de eerste groepsloting op 4 december 2009 tot en met de finale op 11 juli 2010.

portablegear.nl

Gerelateerd nieuws

Volgend en vorig nieuwsbericht