Opzegtermijn veelal te lang

Uit een onderzoek van telecomwaakhond Opta blijkt dat een derde van de telecomaanbieders een langere opzegtermijn hanteert dan wettelijk is toegestaan.

Door een langere opzegtermijn te hanteren dan is toegestaan kunnen de telecomaanbieders vertrekkende klanten nog wat extra geld aftroggelen.

De Opta deed een steekproef onder 30 aanbieders van telefonie, internet, televisie en radio. Sommige van deze aanbieders hanteren een opzegtermijn van maar liefst 3 maanden, terwijl maximaal 1 maand is toegestaan.

"We zien aanbieders die drie maanden hanteren, maar ook die pas op de eerste van de volgende maand een opzegtermijn laten ingaan. Maar ook dat mag niet", aldus Opta-woordvoerder Cynthia Heijne. Per 1 juli mogen de telecomaanbieders maixmaal een maand opzegtermijn hanteren als de standaard contractsduur is verlopen.

De overtreders krijgen van de Opta eerst een waarschuwing. Als ze dan nog niets veranderen, krijgen van de Opta een dwangsom opgelegd.

sim-only-vergelijk.nl

Volgend en vorig nieuwsbericht